Zarówno założenie, jak i prowadzenie lombardu nie jest wcale takie łatwe.

Lombard Katowice Zapraszamy do największego lombardu w Katowicach, który otworzy przed Tobą nowe możliwości zarabiania i inwestowania. Skorzystaj z atrakcyjnych pożyczek i czerp zyski z naszych ofert.

Zarówno założenie, jak i prowadzenie lombardu nie jest wcale takie łatwe.

Lombardy w naszym kraju stają się coraz to bardziej popularne. Z jednej strony moglibyśmy powiedzieć, że teraz powstaje ich coraz więcej, lecz tak naprawdę to one prawdopodobnie po prostu w pewien sposób się odradzają. Kiedyś dość popularne zaniknęły, gdy nadszedł ich czas i teraz znów wracają w zupełnie nowej odsłonie. Jak ten fakt wykorzystać? Na pewno jest na to sposób i jednym z nich jest skuteczne założenie i prowadzenie lombardu.

Jak powinien wyglądać dzisiejszy lombard?

Skoro lombardy się odradzają, to dobrze jednak byłoby, żeby robiły to na podstawie nieco innego modelu, niż był kiedyś. Dlaczego? Ponieważ przeszłość w tej sprawie nie powinna być zbyt dobrym wzorem. Kiedyś lombardy, choć dość popularne, to raczej nie cieszyły się zbyt dobrą opinią. Lombard był miejscem, do którego raczej trzeba było, niż można było iść. Miało się jakąś potrzebę, często związaną z finansami, to po prostu tam się udawało i załatwiało wszystko, co tylko trzeba było, po czym szybko oddalało się z tego miejsca. Kiedyś lombardy były bardzo małymi lokalami, w których była cała masa towaru, przez co bardzo mało miejsca i ciężko było zmieścić w nich więcej niż kilku klientów. Tak to właśnie wyglądało w większości mniejszych miast i miasteczek i pewnie w nie jednym dużym mieście. Sprzedawca często chował się i izolował od klientów wzmocnioną szybą, przez co tworzył barierę, między nim a konsumentami.

Takiego zachowania i budowy takiego lokalu należy w dzisiejszych czasach uniknąć. Teraz wszelkie punkty handlowe, w tym przede wszystkim lombardy, powinny być miejscami, które zachęcają do ich odwiedzenia. To powinno być przestronne miejsce, w którym nie będzie brakować miejsca dla klientów, a każdy towar będzie miał swoje miejsce. Sprzedawca powinien być uśmiechnięty i znać się na tym, co robi. Może i jest to nieco wyidealizowany obraz, lecz możliwy do spełnienia. Przecież stworzenie miejsca miłego dla klientów, leży w gestii właściciela, aby zachęcić większą liczbę konsumentów do odwiedzenia jego lokalu.

Przygotowania do prowadzenia biznesu

Każda prowadzona działalność gospodarcza powinna być poprzedzona odpowiednimi przygotowaniami. Oczywiście, że można zacząć wszystko bez wcześniejszych przygotowań i tak naprawdę robiąc wszystko bez odpowiedniego planowania, lecz niech każdy sobie odpowie na pytanie, czy lepiej jest zaplanować wszystko wcześniej i być pewnym swoich działań, czy może lepiej wszystko robić na bieżąco i być zaskakiwanym nowymi problemami, na które nie ma się rozwiązań. To nie muszą być wcale ogromne przygotowania, to musi być po prostu plan, który będzie pewnym drogowskazem.

Takim idealnym drogowskazem dla każdego przedsiębiorcy jest biznesplan. Może i zrobienie biznesplanu zajmuje trochę czasu, ponieważ może to trwać nawet do kilku dni, lecz firmy, które tworzą biznesplany i pilnują się nich, zazwyczaj wytrzymują na rynku znacznie dłużej, niż te firmy, które były robione bez większych przygotowań. Niektórzy mogą się zniechęcić do robienia takiego planu, ponieważ najzwyczajniej obawiają się tej całej pracy przygotowawczej, na której po prostu się nie znają. Obawiamy się tego, co nam jest nieznane i jest to w pełni naturalne, lecz nie znaczy to, że mamy rezygnować z naszych zamierzeń. Po prostu skorzystajmy z wszelkich pomocy, których wokół nas jest tak naprawdę cała masa. Po pierwsze możemy skorzystać z Internetu, w którym aż roi się od pomocy z różnej strony. Można też, jeśli istnieje taka możliwość, poprosić o pomoc ekonomistę, osobę, która zajmuje się tworzeniem takich planów na co dzień, czy też po prostu można poprosić o pomoc jakiegoś znajomego przedsiębiorcę, który ma doświadczenie w tego typu tematach. Jednak i tutaj poniżej będziecie mogli zapoznać się z najważniejszymi punktami biznesplanu, bez których on nie może się obejść.

Na pierwszy plan rzucimy charakterystykę przedsiębiorstwa, którą nie jest wcale tak trudno zrobić, lecz może zawierać ona dużo informacji i może też wymagać nieco zastanowienia i pracy. Po pierwsze zdecydujmy, w jakim obszarze i w jakich dziedzinach zamierzamy działać, to znaczy, jak mniej więcej będzie wyglądać nasz asortyment. W ten sposób postawimy już pierwszy krok, który nieco ograniczy naszą działalność do określonego obszaru tematycznego i na razie właśnie tylko w tym obszarze będziemy się poruszać. Teraz możemy przystąpić do nieco poważniejszej rzeczy, to znaczy do zdecydowania, jaka będzie nasza forma prawna. Jest to poważna decyzja, która wpłynie na nasze późniejsze kontakty z takimi podmiotami, jak urzędy i inne instytucje publiczne, poprzez wybór formy prawnej będziemy także decydować się, jak będzie wyglądało u nas opodatkowanie. Teraz już tylko na razie wystarczy określić, do jakich konsumentów chcemy trafiać i dzięki temu, będziemy mogli mniej więcej określić, w jakim terenie chcemy działać i jak będzie wyglądać sam lombard.

Sprawę charakterystyki mamy już załatwioną, więc czas na nieco analizowania. Analizować będziemy otoczenie bliższe i dalsze przedsiębiorstwa. Żeby na razie nie robić sobie bałaganu na kartce, zrobić najlepiej jest to ogółem, a następnie ewentualnie odpowiednio podzielić, gdy już zostanie to włączone do ostatecznego biznesplanu. W takiej analizie trzeba przede wszystkim przebadać, jak wygląda otoczenie pod względem konkurencji, instytucji publicznoprawnych, konsumentów i innych podmiotów, które mogą mieć pozytywny, czy też negatywny wpływ na nasze działanie. Analiza instytucji pomoże nam przypasować się do panujących warunków prawnych na danym obszarze. Jeśli chodzi o konkurencję, to kryterium, które będziemy brać pod uwagę, to na pewno zamożność, jaka panuje na danym terenie, a także popyt na różne produkty. Czasem ciężko jest to zbadać, lecz to może być badanie w formie ankiety i na tej podstawie będziemy mogli określić typ konsumenta, który mieszka w okolicy naszego lombardu. No i oczywiście nadszedł też czas na tę nieco mniej przyjemną część, czyli badanie konkurencji. Trzeba z nią bardzo uważać, szczególnie jeśli to są nasze początki, ponieważ konkurencja będzie czyhać na każdy nasz błąd. Przede wszystkim należy zbadać, jak wygląda kontakt konkurencji z klientami, jak wyglądają ceny, jak wygląda popyt i czy w ogóle lombardy są chętnie odwiedzane. Nie może też zabraknąć obserwacji, która ma wyłapać niektóre wady konkurencyjnych lombardów, ponieważ właśnie na tej podstawie można zbudować pozytywną stronę swojego lombardu, poprzez niwelowanie tych błędów u siebie i zamienienie ich na dodatkowe atuty.

Właśnie na tym można by już zakończyć część z biznesplanem. Czy naprawdę było to takie straszne? Całych przygotowań jednak nie nadszedł jeszcze koniec i trochę trzeba się postarać, żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik.

W czasie tworzenia biznesplanu, czy też przed albo po tworzeniu, należy poważnie podejść do tematów poszukiwania odpowiedniego lombardu. Najlepiej jest mieć już wcześniej określony typ klienta, do którego chce się trafić i właśnie według tego typu wyszukiwać lokalu. Jednak trzeba zachować pewne ramy, które będą niezależnie od okolicy i klientów. Lombard musi być miejscem bardzo przestronnym i otwartym. Nie można wracać do starych zwyczajów, gdzie były to malutkie pomieszczenia. Teraz trzeba się postarać i dokładnie zadbać również o rozkład półek, mebli i asortymentu, w lombardzie, a także o ogólny stan pomieszczeń. Klient musi czuć się w tym lombardzie jak najlepiej, aby skłaniało go to do częstszych odwiedzin i dokonywania zakupów. Po pewnym czasie, aby zadbać o swoje bezpieczeństwo i bezpieczeństwo towarów, można również pokusić się w lokalu o pewne mechanizmy ochronne, do których może należeć między innymi alarm, kamery, czy po prostu ochroniarz. Tak właśnie należy dobrze przygotować lokal.

Jeśli już tę część opanowaliśmy, to możemy skupić się w pewnym sensie na rozwoju, a więc na pierwszych działaniach marketingowych. Jeśli w okolicy powstaje coś nowego, to ludzie lubią tam zajrzeć z czystej ciekawości i tak też na pewno będzie w przypadku otwarcia nowego lombardu, więc trzeba tę okoliczność promować. W zależności od ograniczonego budżetu można pozwolić sobie na więcej. To znaczy, podstawową formą reklamy będzie sam wizerunek lokalu, wizerunek zewnętrzny i wewnętrzny. Klient musi dokładnie wiedzieć, gdzie wchodzi, jak tam wygląda i czy w ogóle warto. Zapoznać klientów z nowym przedsiębiorstwem można też poprzez takie formy reklamy jak ulotki, plakaty, czy też reklamy Internetowe i radiowe, a także telewizyjne, w lokalnych mediach. Osoby, którym także bardzo zależy na sprzedaży internetowej, mogą postarać się o stronę Internetową, która będzie świetną formą promocji.

Idealny właściciel

Nikt z nas nie jest idealny, jednak warto po prostu się starać. Tak powinien właśnie robić właściciel lombardu. Nawet jeśli nie będzie znać się na wszystkim, to nie można mu mieć tego za złe, ponieważ on na pewno będzie dbać o to, by wszystko było dopełniane, to znaczy będzie do tego do pomocy wynajmować ludzi i firmy, czyli po prostu delegować zadania.

Właściciel lombardu musi być osobą, która zna się na wszystkim po trochu. Najważniejsza jest tu ogólna wiedza, która będzie poparta doświadczeniem, ponieważ właśnie to będzie pomagać w dobrej wycenie produktów, które mogą być potencjalnie nabyte przez lombard. Oczywiście nie każdy może znać się na wszystkim, jednak im większa wiedza, tym lepiej. Jeśli sprzedawca choć trochę zna się na historii i technologii, to powinien sobie poradzić. Teraz jednak czas na kolejne cechy dobrego właściciela, które również będą pomagały pracować na sukces firmy. Te cechy można połączyć, ponieważ będą to umiejętności handlowo — negocjacyjne. Jeśli osoba, która sprzedaje za ladą w lombardzie, nie potrafi się targować i nie potrafi wytargować nawet kilku złotych, to po prostu nie do końca nadaje się do tej pracy, ponieważ w końcu może zacząć przynosić straty. Negocjacje potrzebne są także po to, aby nie tylko kupować, lecz także móc dobrze sprzedać dane produkty. Jeśli ktoś naprawdę będzie się starać, to te cechy pomogą mu w osiąganiu coraz większych przychodów i szybszym rozwoju.

Rozwijaj się

Teraz pozostaje już tylko samemu się rozwijać i dbać o to, aby wszystkie wcześniejsze cele i plany były spełnione. Cele można zawsze narzucać sobie nowe i tak właśnie powinno być. Wraz z coraz większym i szybszym rozwojem dobrze jest inwestować w dalszy rozwój, w reklamę i po prostu dbać o to, by lombard robił się coraz większy, lecz także by przyciągał coraz większą liczbę klientów, ponieważ przecież to głównie dla nich jest robione. Wraz z rozwojem idą jednak zawsze pewne zmiany i takie będą czekać każdego, kto doszedł do pewnego stopnia rozwoju. W końcu nadejdzie przecież moment, gdy będzie trzeba zatrudnić nowego pracownika.

Pracownik lombardu jednak to nie jest przypadkowy sprzedawca ze sklepu. Taki pracownik musi mieć dokładnie takie same cechy, co dobry właściciel. Musi nauczyć się szybkiej wyceny produktów, negocjacji i zachęcania klientów do tego, by częściej odwiedzali lombard.

Potem pozostaje już tylko działać i obserwować rezultaty, aby za kilka lat można było powiedzieć, że wykonało się dobrą pracę. Lombard to na tyle dobry kierunek rozwoju, że ludzie raczej nie spieszą się do tego, by taki punkt handlowy otworzyć, ponieważ nie jest to dla nich nic pozytywnego i zachęcającego, tylko wymagającego dużego nakładu pracy i wrażenia, że trzeba będzie mieć kontakt z nieciekawymi osobami, lecz to jest zawsze szansa dla tych odważniejszych i pewniejszych siebie. Czasem są pewne zagrożenia, lecz ich szybko można się pozbyć.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *