Apple najczęściej wybieranym tabletem.

Polacy kupują z powodu zaufania do marki? Mimo że zainteresowanie tabletami z roku na rok spada, najczęściej kupowanym sprzętem w tej kategorii jest iPad firmy Apple. Jak na razie triumfuje we wszystkich rankingach.
Sprzedaż tabletów z roku na rok spada na całym świecie. Ten spadek odnotowuje się globalnie od kilku lat. W 2017 roku ogólna liczba sprzedanych tabletów wyniosła 163,5 miliona. To o 6,5 procent mniej sprzedanych urządzeń niż w 2016 roku. Regularnie od 2015 roku następuje spadek w kupnie tego sprzętu. Niemniej jednak wciąż powstają nowe modele, które mają być flagowymi produktami wielkich producentów elektroniki. Niemal każda licząca się na świecie firma w tej branży ma w swoich zbiorach bardziej lub mniej udane tablety. Na razie jednak nic nie wskazuje na to, żeby ktoś odebrał pierwsze miejsce liderowi sprzedaży, czyli Apple. Trwający na rynku tabletów iPad wciąż ma rzesze fanów i cieszy się powodzeniem niezmiennie od kilku lat. Światowy gigant, mimo spadku na rynku, zwiększył swoje dostawy. W ubiegłym roku rozprowadził aż 43,8 miliona tabletów, co daje o 1,2 miliona urządzeń więcej niż rok wcześniej. Apple zajął tym samym 27 procent całego, światowego rynku tabletów.
Samsung i Amazon na podium
Na drugim miejscu pod względem wyprodukowanych i sprzedanych sztuk jest Samsung. Choć w ubiegłym roku producent odnotował spadek sprzedaży o 6,4 procent, i tak uplasował się w światowej czołówce. W sumie zajął tym samym 15 procent całego rynku.
Co może zaskakiwać, podium zamyka Amazon. Ten gigant, słynący w Polsce głównie z ogromnych magazynów, w produkcji tabletów osiągnął niebywały postęp. W skali roku sprzedaż tabletów firmy Amazon wzrosła o 38 procent. Zajmuje już 10 procent rynku tabletów.
Warto też podkreślić, że w ostatnim roku wzrosła popularność tak zwanych hybryd. Mimo że sprzedaż tabletów spada, to wzrosło zainteresowanie urządzeniami z odłączaną, fizyczną klawiaturą. Odnotowano w tym przypadku wzrost o 1,2 procenta. Trend w sprzedaży hybryd był widoczny szczególnie w okresie świątecznym. W grudniu 2017 roku sprzedaż tych sprzętów osiągnęła aż 6,5 miliona sztuk. O dziesięć punktów procentowych więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie.
Podsumowując, w końcówce ubiegłego roku co trzeci zakupiony tablet był firmy Apple. Całkiem możliwe też, że Amazon będzie piąć się w górę, co może zaowocować w przyszłym roku sprzedażą na poziomie wyższym niż Samsung. Jak widać, firma zyskała sobie zaufanie wśród klientów na całym świecie i staje się mocnym graczem wśród gigantów elektroniki.